بچه های خط امام

بچه های خط امام
حضرت امام مظهر عینی حرکت عظیمی است که ملّت ایران آغاز کرد و تاریخ خود را متحوّل کرد؛ امام بنیان‌گذار یک مکتب فکری و سیاسی و اجتماعی است. ملّت ایران این مکتب را، این راه را، این نقشه را آزادانه انتخاب کرده پذیرفته اند و در آن مشغول حرکت شداند؛ ادامه‌ی این راه بستگی دارد به اینکه این نقشه‌ی راه، درست شناخته بشود؛ بدون اینکه امام را درست بشناسیم ( به‌معنای شناخت اصول امام ) این نقشه‌ی راه، شناخته نخواهد شد. بدیهی است بحث ما بر مبانی فکری امام است؛ بحث بر سر تصمیم‌های مقطعی و مربوط به زمان یا مکان نیست؛ بحث بر سرِ آن شاکله‌ی اصلی تفکّر امام بزرگوار ما است؛ این را میخواهیم درست بشناسیم.
نویسندگان
آخرین نظرات

پاسخ جالب امام خمینی به خبرنگار روزنامۀ فرانسوی لوموند: (09/09/1358)

بحران کنونی ایران یک بحرانی نیست که ما از آن خوفی داشته باشیم. اما راجع به اینکه یک وقتی جنگی پیش می‏ آید، ولو اینکه یک مطلبی است از شیخ ‏الرئیس بوعلی سینا نقل می‏ کنند که گفته است من از گاو می‏ ترسم برای اینکه اسلحه دارد، عقل ندارد. حال این ابرقدرتها اسلحه دارند، مع ‏الأسف عقل ندارند. و آقای کارتر هم ثابت کرد این مطلب را. مع‏ ذلک نخواهند گذاشت چنین کاری بکنند. ملتها و دولتهای بزرگ نمی‏ گذارند که چنین جنگی پیش بیاید. جنگ پیش آمدن معنایش جنگ جهانی سوم است و همین ابرقدرتها از این جنگ می‏ترسند. ما ابداً از این مسائل ترسی نداریم برای اینکه وضعمان این است که می‏ بینید. وضع ملتمان این است که می‏ بینید.

ما قائلیم که اگر از این عالم رفتیم، به جای بهتری منتقل می ‏شویم. اگر کسی از یک عالم بدی به یک جای خوبی برود، از چه می‏ ترسد؟ ما هیچ ترسی نداریم. آنها باید بترسند که خیال می‏ کنند عالم دیگری نیست. یا ظالم هستند و از رفتن به آن عالم ترس دارند.

ما نه از آن بحران اقتصادی می‏ ترسیم، نه از جهات دیگر. و ما بنا گذاشتیم که خودمان بکاریم و خودمان هم زراعت را برداریم و محصولش را هم خودمان بخوریم و به کسی راه ندهیم تا بیاید منافعمان را ببرد. بنابراین بحرانی برای ما نیست. اروپا از این مسائل و بحرانها می‏ ترسد. و او هم حق دارد که بترسد و جلوگیری کند از این مسائل.



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی