بچه های خط امام

بچه های خط امام
حضرت امام مظهر عینی حرکت عظیمی است که ملّت ایران آغاز کرد و تاریخ خود را متحوّل کرد؛ امام بنیان‌گذار یک مکتب فکری و سیاسی و اجتماعی است. ملّت ایران این مکتب را، این راه را، این نقشه را آزادانه انتخاب کرده پذیرفته اند و در آن مشغول حرکت شداند؛ ادامه‌ی این راه بستگی دارد به اینکه این نقشه‌ی راه، درست شناخته بشود؛ بدون اینکه امام را درست بشناسیم ( به‌معنای شناخت اصول امام ) این نقشه‌ی راه، شناخته نخواهد شد. بدیهی است بحث ما بر مبانی فکری امام است؛ بحث بر سر تصمیم‌های مقطعی و مربوط به زمان یا مکان نیست؛ بحث بر سرِ آن شاکله‌ی اصلی تفکّر امام بزرگوار ما است؛ این را میخواهیم درست بشناسیم.
نویسندگان
آخرین نظرات
۰۳ خرداد ۹۵ ، ۱۴:۴۸

روز دزفول

در سال‌های جنگ و دوران دفاع مقدس بر چه دزفول گذشت، نه در قالب حرف سخن می‌گنجد . آن سال‌ها گویی مرگی بود که وقتی بیدار می‌شوی، جزئیات آن را به یاد نداری، ولی هر چه می‌اندیشی در عمق خیال خود بیشتر غرق می‌شوی‌ و و جزئیات جلو تر رفته و حس می‌کنی هر لحظه در‌‌ حال مرگ هستی.

در این باره آیت‌الله شفیعی از نمایندگان استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبر ی یاد‌آور می‌شود: حماسه‌های دزفول در دوران دفاع مقدس نباید فراموش شود. باید حماسه‌های دزفول را در دوره دفاع مقدس به رشته تحلیل و تحریر درآورد. بلاهایی که بر سر دزفول آمد و با همه مقاومت‌ها و صبوری‌های دزفول مواجه شد، حماسه‌هایی که رزمندگان دزفول و شهر دزفول انجام دادند، چیزهایی است که نباید مورد غفلت قرار بگیرد. 

مردم دزفولی‌ توانسته‌اند با آن اراده بلند و توانمندی‌های معنوی و اعتقادی و روحانی خود اینچنین مقاومت داشته باشند. این هرگز نباید فراموش شود تا هم روح شهدا از ما خوشحال باشد و هم امام خمینی از ما راضی باشند. 

مردم دزفول در سال‌های حماسه و ایثار با اعزام هزاران تن از فرزندان سلحشور خود به جبهه‌های نبرد، با مقاومت و پایداری در مقابل حملات کشنده متجاوزان به دزفول و عدم تخلیه شهر خود، با حمایت شجاعانه  و بزرگوارانه از رزمندگان اسلام و پذیرایی از آن‌ها و با بازسازی ویرانه‌های ناشی از حملات موشکی، بمباران‌ها و توپخانه‌ای در سریع‌ترین زمان ممکن، صفحه‌ای زرین در تاریخ این مرز بوم حماسه ساز ثبت نمودند. 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی